Välkommen till Digitaliseringsrådet!

Lättläst

Vi är Digitaliseringsrådet.
Det är regeringen som har bestämt att vi ska finnas.

Uppgifter:

  • Samhället blir allt mer digitalt.
    Vi hjälper regeringen att förstå denna förändring.

  • Vi följer och analyserar utvecklingen i Sverige.

  • Vi  försöker förstå hur andra länder jobbar med digitalisering.

  • Vi samtalar med personer och
    vi träffar organisationer för att förstå hur
    samhället digitaliseras.


Digitaliseringsrådet består av tio ledamöter och ett kansli.

Det är digitaliseringsministern som leder Rådet.

Kontakta oss?

Du kan kontakta kansliet om du har frågor.

Klicka på denna länk för kontaktinformation.